Aktualności

Świdnik: Udaremniona próba wyłudzenia przez internet

Data publikacji 14.05.2019

Dzięki czujności pracownicy jednego z banków na terenie Świdnika 53-letnia kobieta nie padła ofiarą oszusta. Przez miniony tydzień mieszkanka Świdnika przez komunikator społecznościowy prowadziła korespondencję z poznanym przez Internet rzekomym Amerykaninem stacjonującym w Afganistanie. W banku kobieta przekonana została do odstąpienia od przelewu na jego konto, dzięki czemu uniknęła straty 10 tys. zł.

Początkowo mężczyzna opowiadał o swoim życiu. Następnie stwierdził, że zakochał się w niej i chciałby przyjechać do Polski, by mogli razem zamieszkać. W spełnieniu tych marzeń miał pomóc przelew bankowy na kwotę 10 tys. złotych. Pieniądze przeznaczone miały być na założenie wspólnej firmy. Kobieta uwierzyła wyznaniom mężczyzny i udała się do swojego banku. Dokonując formalności przy przelewie opowiedziała pracownicy banku o tym, co ją spotkało. Pracownica nie odpuszczając, dopytywała się o szczegóły sytuacji. Doradziła jej by nie finalizowała tego przelewu i udała się na Policję bo rzekomy David najprawdopodobniej chce ją oszukać. Tak też 53-latka zrobiła.

Czynności w tej sprawie trwają. Policjanci ustalają okoliczności zdarzenia oraz namiary sprawcy. Dzięki czujności pracownicy banku mieszkanka Świdnika nie straciła swoich oszczędności. Za usiłowanie oszustwa grozi do 8 lat pozbawienia wolności.

Jednocześnie policjanci ostrzegają przed zbytnią ufnością wobec osób poznanych przez portale społecznościowe. Zanim powierzymy komuś swoje bezpieczeństwo lub oszczędności upewnijmy się, że jest tym za kogo się podaje. Upewnijmy się, że ma wobec nas uczciwe zamiary, a nie kieruje się jedynie tym by nas okraść. O takich sytuacjach warto rozmawiać z innymi. Obiektywne spojrzenie na daną sytuację przez osoby trzecie może w wielu przypadkach zapobiec poniesieniu strat.

 

 

 

M.Sz.

Powrót na górę strony