Świdnik: Policjanci rozmawiali z uczniami o bezpieczeństwie nie tylko na drodze.
Niecodzienną lekcję przeprowadzili świdniccy policjanci z uczniami Szkoły Podstawowej w Krzesimowie. Tematem przewodnim było bezpieczeństwo zarówno w drodze do szkoły, jak i w szkole. Omówione zostały także zasady bezpiecznej zabawy w domu i w sieci.
Tym razem policjanci Komendy Powiatowej Policji w Świdniku zostali poproszeni przez grono pedagogiczne Szkoły Podstawowej w Krzesimowie o przeprowadzenie lekcji dotyczącej bezpieczeństwa. Dla funkcjonariuszy zdrowie i życie ludzkie jest priorytetem w codziennej służbie. Dlatego tez zgodzili się na zajęcia. Rozmawiając z uczniami przypomnieli im zasady bezpiecznego zachowania w szkole jak i w domu. Dlaczego nie można biegać po schodach, czym mogą się skończyć przepychanki na korytarzu oraz jakie niebezpieczne zabawy dzieci wymyślają podczas pobytu w domu to niektóre tylko z zagadnień jakie zostały omówione. Policjanci, szczególnie pod kątem bezpiecznej drogi do szkoły, zaprezentowali film pt. „Bezpieczeństwo na drodze”. Omawiając przepisy i obowiązki pieszych oraz podróżujących autem lub komunikacją miejską, wyczulili uczniów na różne niebezpieczne sytuacje, których powinni unikać by nic groźnego im się nie stało.
Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w tej niecodziennej lekcji. Same analizując codzienną ich drogę do szkoły zadawały pytania dotyczące m.in. chodzenia po torowisku, zachowania pieszego, gdy chce przejść przez jezdnię a brak jest tzw. zebry oraz jazdy rowerem na bagażniku. Już na wstępie powiedziały, ze pamiętają zeszłoroczne spotkanie z policjantami, a otrzymane elementy odblaskowe w dalszym ciągu noszą przy sobie. Tak by były widoczne na drodze. Amatorzy gier komputerowych pytali m. in. jak bezpiecznie poruszać się po Internecie oraz czy w sieci zawsze jest się anonimowym. Jeden z uczniów na swoim przykładzie opowiedział o niebezpieczeństwie przy wysyłaniu sms-ów dających dodatkowe gadżety w grze. Jak podkreślił nie wiedział, ze to może tyle kosztować jak się nie czyta regulaminu.