Aktualności

Nie dała się oszukać

Data publikacji 16.01.2024

O tym jak ważne jest dokładne odczytywanie wiadomości autoryzacyjnych z bankowości przekonała się mieszkanka Świdnika, która na portalu ogłoszeniowym chciała sprzedać sprzęt zimowy. Od rzekomego kupca otrzymała link, za pośrednictwem którego miała odebrać pieniądze z płatności. Link odesłał ją do fałszywej strony bankowości, gdzie kobieta wpisując dane logowania nieświadomie przekazała je oszustom. Gdy otrzymała SMS z banku potwierdzający dodanie nowego urządzenia do zaufanych zorientowała się, że to próba oszustwa.

Nieustannie przypominamy i apelujemy, żeby być czujnym podczas sprzedaży w sieci na portalach ogłoszeniowych. Często bowiem osoby, które są zainteresowane kupnem rzeczy to oszuści, którzy podsyłają linki, które według informacji mają służyć do odbioru płatności. W rzeczywistości odsyłają na fałszywe strony logowania do bankowości elektronicznych, gdzie wpisując login i hasło udostępniamy je oszustom. Następnie oszuści blokują na naszych urządzeniach dostęp do konta i dodają swoje urządzenia mobilne by wykonać z nich transakcje czyszcząc konta z oszczędności. Dlatego tak bardzo ważne jest czytanie wiadomości autoryzacyjnych z banku. Często nie czytamy ich tylko automatycznie klikamy autoryzację operacji. To błąd!

Na szczęście mieszkanka Świdnika odczytała wiadomość i zorientowała się, że ktoś chce dodać nowe urządzenie do jej bankowości. Szybko zablokowała dostęp do konta i do kart uniemożliwiając tym samym dalsze działania oszustów i utratę oszczędności.

Bądźmy czujni – nie dajmy się oszukać!

aspirant sztabowy Elwira Domaradzka

Powrót na górę strony