Uwierzyła, że kuzynka potrzbuje pomocy finansowej
Przestrzegamy przed wiadomościami na komunikatorach, z których wynika, że nasi znajomi lub członkowie rodziny proszą o pomoc finansową. Sprawdźmy czy z pytaniem zwracają się do nas faktycznie te osoby, czy może jednak oszuści, którzy podszywają się pod osoby z naszych kontaktów. W taki sposób straciła pieniądze kobieta, która chcąc pomóc kuzynce i opłacić jej zakup podała jej kod BLIK. W rzeczywistości przelała oszustom na konto 890 złotych.
Oszuści włamują się na konta portali społecznościowych, a następnie wysyłają prośby do osób z kontaktów o pożyczkę pieniędzy, bądź o opłacenie zakupów. Rozmówca działając w dobrej wierze udostępnia kod BLIK i traci w ten sposób pieniądze.
W taki właśnie sposób kobieta straciła 890 złotych. Otrzymała na Messengerze wiadomość od kuzynki z prośbą o opłacenie jej zakupów. Zgodziła się i przekazała kod. Następnie skontaktowała się z krewną i wyszło na jaw, że doszło do włamania na konto i tego rodzaju prośby zostały porozsyłane do kilku osób z kontaktów.
Apelujemy o to, żeby zawsze weryfikować tego rodzaju prośby. Nim podamy komuś kod czy przelejemy pieniądze upewnijmy się, czy za prośbą stoi właśnie ta osoba.
aspirant sztabowy Elwira Domaradzka