Oszustwo na "pracownika banku"
9 tysięcy złotych stracił mieszkaniec Świdnika, po tym jak uwierzył fałszywemu pracownikowi banku. Najpierw otrzymał telefon od rzekomego konsultanta parabanku, który stwierdził, że na jego dane została zaciągnięta pożyczka, a następnie skontaktował się z nim „pracownik” jego banku i polecił przelanie pieniędzy na inny, bezpieczny rachunek. Apelujemy o zachowanie ostrożności podczas rozmów telefonicznych z nieznajomymi osobami.
Do Komendy Powiatowej Policji w Świdniku stawił się mieszkaniec Świdnika, który złożył zawiadomienie o oszustwie. Mężczyzna zrelacjonował, że na jego numer telefonu zadzwonił konsultant, który oświadczył, że chce potwierdzić dyspozycję zaciągnięcia pożyczki na dane zgłaszającego. Gdy ten zaprzeczył, że chciał zaciągnąć jakiekolwiek zobowiązania finansowe usłyszał, że za chwilę skontaktuje się z nim pracownik jego banku, który przekaże mu co ma zrobić. Faktycznie zgłaszający otrzymał kolejny telefon, gdzie fałszywy pracownik banku oświadczył, że musi dokonać przelewu swoich pieniędzy na rachunek techniczny, gdzie będą bezpieczne, gdyż najprawdopodobniej padł ofiarą próby oszustwa. Mężczyzna wykonał polecenia konsultanta i tym sposobem stracił 9 tysięcy złotych, które zostały wypłacone w bankomacie na terenie kraju.
Apelujemy o ostrożność i przypominamy, że pracownicy banku nigdy nie poproszą o wpłacenie pieniędzy na inne konto bankowe. W przypadku podejrzanych telefonów rozłącz się i zweryfikuj informację — zadzwoń do banku lub udaj się do najbliższej placówki! Bądźmy wyczuleni na hasło, że nasze pieniądze „są zagrożone”. Oszuści bardzo często posługują się takim zwrotem. Nigdy nie działaj pod presją czasu.
aspirant sztabowy Elwira Domaradzka