Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Aktualności

Oszustwo na pracownika banku

Data publikacji 16.12.2022

Do świdnickiej komendy stawił się mieszkaniec gminy Mełgiew, który zgłosił oszustwo na szkodę swojego ojca. Do mężczyzny zadzwoniła rzekoma konsultantka banku i wmówiła, że bez jego wiedzy został zaciągnięty kredyt. Następnie postępując zgodnie z poleceniami kobiety mężczyzna zainstalował program do zdalnej obsługi pulpitu i autoryzował przelew na kwotę ponad 10 000 złotych.

Policja nadal apeluje o ostrożność podczas rozmów telefonicznych z osobami podającymi się za konsultantów bankowych. Szczególną czujność powinno wzbudzić w nas, gdy konsultant poleca zainstalowanie na naszych urządzeniach aplikacji. Ponadto, gdy autoryzujemy dyspozycje przelewów czy wypłat BLIK z naszego konta należy zawsze uważnie czytać treść wiadomości, żeby mieć pewność jaką transakcję i w jakiej kwocie chcemy zaakceptować.

Do mieszkańca gminy Mełgiew zadzwoniła kobieta podająca się za konsultanta banku, w którym pokrzywdzony miał rachunek. Poinformowała go, że na jego koncie został zaciągnięty kredyt. Gdy zaskoczony mężczyzna oświadczył, że nie składał takiej dyspozycji kobieta oświadczyła, że widocznie doszło do próby oszustwa i żeby mężczyzna zainstalował aplikację, która posłuży bankowi do zeskanowania jego telefonu w celu wykrycia zagrożenia. W rzeczywistości była to aplikacja Any Desk do zdalnej obsługi pulpitu. Mężczyzna zalogował się na swoje konto i wydał dyspozycję przelewu na kwotę ponad 10 000 złotych. O tym, że został oszukany dowiedział się od prawdziwego pracownika swojego banku.

starszy aspirant Elwira Domaradzka

Powrót na górę strony