Zachowajmy czujność podczas transkacji internetowych
Mieszkaniec Świdnika stracił ponad 8 tysięcy zł chcąc opłacić pobyt w zagranicznym hotelu znalezionym na jednym z popularnych serwisów internetowych służącym do rezerwacji zakwaterowania online. Mężczyzna najprawdopodobniej padł ofiarą tak zwanego „phishingu”.
Phishing polega na podszywaniu się pod inną osobę w celu kradzieży pieniędzy lub danych. Na portalach rezerwacyjnych zdarzają się próby podszycia pod e-maile w celu zdobycia danych karty kredytowej. Fałszywe maile mogą przekierować osoby do strony, które do złudzenia przypomina stronę logowania jednak różnią się adresami URL.
Z takim przypadkiem spotkał się mieszkaniec Świdnika, który na serwisie internetowym dokonał rezerwacji w hotelu. Na adres mailowy otrzymał wiadomość z linkiem. Klikając w przesłany formularz postępował zgodnie z wytycznymi i podał swoje dane, dane karty oraz kod CVV. Następnie robiąc przelew otrzymał informację o problemach z autoryzacją transakcji i ponownie, dwukrotnie ją wykonał. W efekcie z jego konta zniknęło ponad 8000zł. Gdy zorientował się, że mógł paść ofiarą oszustów natychmiast sprawę zgłosił na policję.
Więcej o metodzie phishingu można uzyskać na stronie: TUTAJ
starszy aspirant Elwira Domaradzka